Pierwsza strona internetowa dla firmy lub produktu

Czasy, w których firmy nie posiadały stron internetowych już dawno minęły. Bardzo rzadko można spotkać firmę, która do tej pory nie posiada swojej strony www. Jednak zdarzają się takie przypadki. Częstszą sytuacją jest zakładanie nowej firmy lub wprowadzanie nowego produktu na rynek. Wtedy także mamy do czynienia z pierwszą stroną internetową dla firmy, usługi lub produktu. Od czego zacząć tworzenie strony www, jak się do tego przygotować i ile na to przeznaczyć możesz dowiedzieć się z poniższego tekstu.

Sytuacja, kiedy jesteśmy na początku swojej ścieżki biznesowej, bez względu na to czy to pierwsza firma, czy już któraś z kolei, bardzo trudno jest jednoznacznie stwierdzić jaka strona internetowa będzie nam potrzebna. Czy tworzona witryna ma być prosta, czy wręcz przeciwnie, z dużą ilością informacji, pięknych grafik oraz powalającym logo.

W najlepszej sytuacji jesteś, kiedy zaczynasz biznes z dużą ilością kapitału. Wtedy możesz zdecydować się na rozbudowanych treści i rozmaitych grafik. To wszystko oczywiście przkłada się na pieniadze. Im bardziej skomplikowana strona internetowa, tym jej wykonanie będzie droższe. Analogicznie jak w przypadku budowy domu, im będzie większy, tym jego budowa będzie bardziej kosztowna.

Przeglądając firmowe lub produktowe strony internetowe można spotkać się z różnorakimi podejściami do tego tematu. Jedni na początku biznesu wolą zacząć od prostej, nieskomplikowanej wizytówki firmowej. Inni z kolei od razu wytaczają duże działa wychodząc na przeciw oczekiwaniom swoich przyszłych klientów i przygotowują dla nich wszystko.

Tylko czy w takim przypadku właściciel biznesu, kiedy go dopiero tworzy, może przewidzieć czego na jego stronie będzie szukał klient? Na pewno podstawowych informacji takich jak dane o produkcie, zdjęcia, wizualizacje, w zależności od rodzaju produktu czy też zrealizowanych projektów, jeśli mamy do czynienia z firmą usługową. Jeśli znajdzie to czego szuka, dalej będzie mógł chcieć się skontaktować w celu skorzystania z usługi lub zakupu produtku. Więcej tak na prawdę nie jest potrzebne.

To podstawowe elementy, które muszą zawierać strony internetowe dla firm lub konkretnych produktów. Zlecając wykonanie takiej ponosi się minimalne koszty, które w początkowych etapach prowadzenia firmy są niewiadomą. Bo biznes może nie pójść. Wtedy zapominamy o stronie, bo wydaliśmy na nią nie wiele. Inaczej się sytuacja klaruje, gdy za tworzenie strony internetowej zapłacimy krocie i szkoda nam zrezygnować z biznesu, nawet, gdy ten nie przynosi zysków, a generuje straty. Znacznie trudniej wtedy odciąć to co było, bo inwestycje za rozbudowane strony należy liczyć w tysiącach lub nawt dziesiątkach tysięcy.

Znacznie lepszym pomysłem jest rozpoczęcie od prostej strony internetowej i rozbudowania jej w przyszłosci, niż rzucanie się na głęboką wodę i wydanie już na starcie dużej kwoty na wykonanie strony www.

Ta sama sytuacja dotyczy blogów czy sklepów internetowych. Wykonywanie sklepów internetowych jest co tu dużo mówić kosztowne. I nie bierze się to z widzi misię programistów, tylko podczas jego projektowania jest dużo pracy. Jeśli zdecydujemy się na podstawową wersję, bo nie jesteśmy pewni sukcesu sklepu, będzie to rozwiązanie znacznie tańszy, wtedy kiedy nam braknie zapału na promowanie sklepu i ratownaie tonącego okrętu.

Jeżeli chodzi o blogi, na początku kiedy chcemy wystartować z nowym przedsięwzięciem jesteśmy pełni entuzjazmu, że pomysł będzie strzałem w dziesiątkę. W późniejszym czasie nasze emocje zostają nieco ostudzone przez brak systematyczności.

To tylko kilka powodów, dla których warto zainwestować mniejsze pieniądze na początku. Lepiej rozwijać swoją stronę internetową wraz z rozwojem firmy, aniżeli zacząć od zaawansowanej strony i zbudować kiepską firmą ze słabą obsługą klienta czy niskim poziomem jakości.

Dodatkowo zlecając mniejszy projekt internetowy przekonujecie się czy warto współpracować w przyszłości z firmą, która taki serwis wykona. Czy wykonawcy są sumienni, jak szybko reagują na problemy techniczne. Zalet takiego podejścia jest zdecydowanie więcej niż wad. Oczywiście patrząc na to obiektywnie, bo subiektywnie możesz myśleć zupełnie inaczej, ale wtedy nie szukałbyś informacji w internecie o tym jak zbudować swój pierwszy biznes lub pierwszą stronę internetową.